פעילות גופנית נכונה

פעילות גופנית נכונה ורציפה הוכחה כבר על ידי מחקרים רבים כמפחיתת סיכונים בריאותיים שונים כגון: מחלות לב, סרטן, סכרת, בעיות של שחיקת סחוס ( על ידי חיזוק השרירים מסביב למפרקים ) ועוד… בכלל גוף שנמצא בכושר טוב מחוסן וחזק יותר בפני מחלות ופציעות שונות, אך כמובן כל זאת בתנאי כי אתם באמת מבצעים פעילות גופנית נכונה ולא אתם עלולים לעשות בדיוק ההפך ואף לסכן את בריאותכם וחייכם.

מהי פעילות גופנית נכונה?

ובכן התשובה לשאלה זו היא מאד אינדיבידואלית וקשורה בדרך כלל לגיל, למצב גופני / פיזיולוגי ובריאותי של האדם שמקיים את פעילות גופנית זו, יש אנשים שצריכים להעמיס על עצמם יותר כי גופם בריא וחזק בעוד יש כאלו ששנים לא פעילות גופנית נכונהביצעו פעילות גופנית וגופם עלול שלא לעמוד בעומס ועל ידי כך לגרום לפציעות או חלילה אף בעיות לב שמסכנות חיים, לכן חשוב מאד להתאים את סוג הפעילות ורמתה אינדיבידואלית לכל אדם ואדם על פי נתוניו הפיזיים והבריאותיים, את זה רק רופא מוסמך יכול לקבוע על ידי ביצוע בדיקות מקיפות כגון, בדיקות מאמץ, א.ק.ג, לחץ דם ועוד… קבעו תור לרופא המשפחה שלכם להתייעצות והפנייה לבדיקות אלו בטרם אתם מתחילים כל פעילות גופנית שהיא.

פעילות גופנית נכונה היא גם ביצוע נכון וטוב של סוג הפעילות שאתם מבצעים תוך הקפדה על סרגל מאמצים וטכניקה נכונה, לדוגמא: שחיית חתירה היא אחת מהפעילויות הגופניות הטובות והבריאות ביותר שהגוף יכול לקבל, בזמן השחייה הגוף מקבל את התנגדות המים ועל ידי כך בונה ומחזק את השרירים של הגב, החזה, הכתפיים, הידיים האחוריות, הקדמיות ועוד… מלבד זאת סיבולת הלב ריאה משתפרת והמפרקים של הגוף לא סובלים מזעזועים ( בניגוד לריצה או פעילות גופנית על הקרקע בה הזעזועים גרומים לפעמים לנזק ), אך שחייה בטכניקה לא נכונה עלולה לגרום בדיוק ההפך ולייצר לחץ על מפרקי הכתף, חוליות הגב והצוואר ולגרום לנזק במקום תועלת, מה עוד ששחייה ללא סרגל מאמצים נכון ומתאים לרמת הכושר שלכם עלולה להוביל לתוצאות קשות כאשר אפילו סכנת חיים מרחפת מעל, לכן חשוב מאד לבצע פעילות גופנית בריאה תוך כדי טכניקה נכונה, סרגל מאמצים שעולה באופן שמתאים לגופכם ופעולת חימום ושחרור לפני ואחרי הפעילות הגופנית.

פעילות גופנית מומלצת

ישנן פעילות גופניות יותר מומלצות וכאלו שפחות, בדרך כלל כל הפעילויות הגופניות שכוללות הרמת משקל כבדים, זעזועים חזקים, מאמץ קיצוני ודברים אחרים לא שגרתיים עלולים להביא לבעיות בגוף כגון: שחיקת סחוס, בעיות מפרקים, בעיות גב, פריצת דיסק ובעיות לב, ישנן פעילויות גופניות די נפוצות ומומלצות כמעט על ידי כל רופא ספורט ( חשוב שוב לציין כי התאמת הפעילות הגופנית צריכה להיעשות על ידי רופא מכיוון כי קיימים שינויים שונים בפיזיולוגיה ובבריאות של כל אדם ואדם שיש לקחת בחשבון כאשר מתאימים פעילות גופנית ), את הפעילויות הגופניות המומלצות ביותר קיבצנו עבורכם כאן, למידע על פעילויות גופניות נוספות תמצאו באתר.

  • שחייה – שחייה כמו שכבר ציינו קודם היא אחת הפעילויות המומלצות ביותר מכיוון שבזמן השחייה הגוף לא חשוף לזעזועים ולעומס שהוא נתון לו בזמן פעילויות גופניות כגון ריצה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור שונים ועוד… אותם זעזועים גורמים פעמים רבות לפציעות ונזקים בריאותיים שבשחייה נכונה נמנעים לרוב. מלבד כך השחייה משפרת בצורה משמעותית את הסיבולת לב ריאה ומחזקת את השרירים סביב המפרקים והגב, על ידי כך נמנע לחץ על המפרקים ועל הגב. למידע מפורט ורחב יורת על שחייה ועל הסגנונות השונים שלה היכנסו לעמוד שחייה.
  • הליכה – פעילות גופנית שהפכה למאוד פופולארית ומומלצת בשנים האחרונות היא ההליכה, מחקרים רפואיים רבים מראים כי הליכה יומית של מספר צעדים מסוים ( נקבע על ידי הגיל שלכם ורמת הפעילות ) עלול להפחית בצורה משמעותית את הסיכויים לחלות במחלות שונות, לשפר את רמת חייכם ולחזק את השרירים שלכם, למידע מפורט ורחב יותר וגם למידע על אפליקציות שימושיות למדידה של מספר הצעדים היומי בטלפונים הסלולאריים כנסו לעמוד הליכה נכונה.
  • פילאטיס- הפילאטיס היא פעילות גופנית אשר בונה גמישות לשרירים של הגוף, מחזקת אותם ומחטבת את הגוף, הפילאטיס נכנס בעשור האחרון באופן די משמעותי לתודעה וכיום קבוצות ספורט מקצועיות בענפים כגון כדורגל וכדורסל משתמשות בפילאטיס בכדי לשפר את גמישות השחקנים שלהם ולחזק את השרירים שלהם. כנסו לעמוד פילאטיס!
  • רכיבה על אופניים – רכיבה על אופניים גם היא הפכה בשנים האחרונות לפופולארית במיוחד וקבוצות רוכבים רבות הוקמו בכל רחבי הארץ בין אם הם רוכבים בשטח לבין אם הם רוכבים בכביש, רכיבה על אופניים משפרת את הסיבולת לב ריאה ומחזקת את שרירי הרגליים, אך עלולה לפגוע בגב ובברכיים במידה ומבצעים רכיבה לא נכונה עם ציוד לא מתאים ובמאמץ קיצוני. למידע נוסף ורחב יותר על ענף ספורט זה היכנסו לעמוד רכיבה על אופניים!

פעילויות אירוביות – פעילות אירובית היא פעילות שמסייעת בצורה קיצונית לשיפור סיבולת לב ריאה, חיזוק השרירים וחיטוב הגוף, פעילויות אירוביות יכולות להיות כל ספורט בו הגוף פועל בעוצמה ולמשך זמן של חצי שעה ויותר.

זכרו כי צוות אתר בי ספורט ממליץ בחום להיפגש עם רופא בטרם מתחילים כל פעילות גופנית מסוג שהיא בכדי לקבל את אישורו ולבצע בדיקות מקיפות ויסודיות שיקבעו באיזה רמה של מאמץ עליכם לעבוד ואיזה פעילות גופנית לבחור.

Comments are closed