תזונה נכונה להורדת המשקל

החלק המשמעותי ביותר בכל עניין הדיאטה והורדת המשקל הוא לא כמה ספורט אתם עושים או כמה אתם נמנעים משוקולד ותזונה נכונה להורדת משקלפיצות אלא כמה קלוריות אתם מכניסים לגופכם במשך היום לעומת כמות הקלוריות שאתם שורפים במשך זמן זה, זוהי למעשה כל הפואנטה מאחורי השלת המשקל.

תזונה נכונה יכולה להביא את גופכם להורדת משקל משמעותית אפילו בלי שתבצעו פעילות גופנית של 5 דקות ביום ( מומלץ בכל זאת לשלב בין השניים בכדי לזרז את ההליכים ), כל שעליכם לעשות הוא לדעת את נקודת האיזון שלכם שלמעשה אומרת לכם כמה קלוריות הגוף שלכם שורף ביום רגיל ואז עליכם לדאוג כי צריכת הקלוריות היומית שלכם תהיה פחותה בכמה מאות קלוריות בכדי שלאחר מספר ימים / שבועות תוכלו לחסוך מגופכם 7,000 קלוריות אשר שוות לקילוגרם אחד ממשקל גופכם שנשרף לו.

תזונה נכונה היא שם המשחק להרזיה ולבריאות

למעשה הגוף שלנו הוא סוג של מכונה וממש כמו מכונה ככל שהשמן והדלק שנכניס אליה יהיו איכותיים ונקיים יותר ככה ביצועי המנוע ישתפרו ואריכות החיים שלו תחזיק למשך זמן ממושך יותר, הגוף שלנו צריך תזונה נכונה בכדי לשמור על עצמו תקין למשך זמן וכמובן גם בכדי להשיל את הקילוגרמים המיותרים.

למעשה כל עניין הנוסחה עליו אנו מבססים את תהליך ההרזיה טוען כי אתם יכולים לאכול מה שאתם רוצים כל עוד אתם לא חורגים מכמות הקלוריות של נקודת האיזון שלכם ( כמות הקלוריות היומית שהגוף שלכם שורף ), אתם יכולים לאכול פיצה, אתם יכולים לאכול המבורגר, שוקולד, פסטות עם שמנת, או כל מאכל אחר שעולה בראשכם, אך אם על בסיס זה אתם מבססים את הדיאטה שלכם אז הרי שאתם עושים טעות קטנה ומיד נסביר למה.

נכון, על פי הנוסחה עליה אנו מתבססים אתם יכולים להכניס כל מאכל לקיבתכם בתנאי כי בחישוב הכללי של אותו צריכת הקלוריות שלכם תהיה פחותה או זהה לזו שהגוף שלכם למעשה שרף, אך ישנו עוד פרמטר קטן שמשפיע באופן משמעותי על נקודת האיזון היומית שלכם שאותו עד כה עוד לא חשפנו בפניכם והוא מצב צבירת שומנים של הגוף, פרמטר זה עשוי להשתנות ביחס להרגלי התזונה שלנו ובמידה והוא משתנה לרעה ( מיד נסביר בהרחבה על פרמטר זה ) אז הרי שנקודת האיזון היומית משתנה.

הרגלי תזונה נכונים ואיך שזה משפיע מצב צבירת השומנים של הגוף

ובכן מצב צבירת השומנים של הגוף משתנה מאד ביחס להרגלי התזונה שלנו, הגוף למעשה הוא מעין מכונה מתוחכמת שנועדה במקור לאפשר חסכון של שומנים במצבי חירום בהם יש מחסור רציני באוכל, באותם רגעי חירום הגוף ניזון ממצבורי השומן שלו ומצליח להמשיך ולתפקד גם שאין אוכל, מצב זה נמשך עד אשר תחזור זרימה קבועה של אוכל.

אנשים להם הרגלי תזונה נכונים ( ארוחה קטנה כל 3-4 שעות ) מצליחים לגרום לגוף שלהם להיות במצב רגיל בו מצב צבירת השומנים של הגוף לא נמצאת בחירום ושריפת הקלוריות מתבצעת באופן סדיר ונורמאלי.

לכן במידה ואתם מרשים לעצמכם על בסיס יומי לאכול ארוחה מאד משמינה ואז לצום במשך שעות רבות בכדי לא להכניס עוד קלוריות נוספות ולעמוד בנקודת האיזון שלכם, אתם הרי עושים יותר נזק מתועלת כי מבלי שתדעו צבירת השומנים של הגוף תיכנס למצב חירום ונקודת האיזון שלכם תשתנה לרעה.

אין בעיה אם פעם בשבוע אתם מרשים לעצמכם להתפנק בפיצה, המבורגר, גלידה או כל מאכל אחר בעל ערך קלוריות גבוה במיוחד, אך אל תהפכו את זה להרגל יומי, הקפידו על ארוחות קטנות בעלות ערך קלוריות מצומצם כל 3-4 שעות, הפסיקו לאכול בערך שעתיים או שלוש לפני שאתם הולכים לישון.

אז מהי בעצם תזונה נכונה להפחתת משקל – סיכום

ובכן מה שלמדנו למעשה בעמוד זה הוא כי תזונה נכונה היא קודם כל תזונה סדירה עם הרגלי אכילה של ארוחה קטנה כל 3-4 שעות במהלך היום אשר כוללת בתוכה את כל אבות המזון שהגוף שלכם צריך, כמו כן הקפידו מבעוד מועד לחשב את ערכי הקלוריות שאתם תצרכו במהלך היום והשוו אותם מול ערך הקלוריות שהגוף שלכם שורף, השתדלו לחסוך כמה מאות קלוריות בכל יום וככה תוכלו לרדת במשקל, לא יודעים מהו ערך הקלוריות היומית שאתם צריכים לצרוך? כנסו למחשבון צריכת הקלוריות היומית, הכניסו את פרטיכם וקבלו תשובה.

אתר בי ספורט חוזר ומזכיר לכם הגולשים כי אין להתבסס על שום מידע הקיים באתר זה או בעמוד זה כמקור מידע מוסמך, לפני כל שינוי בתזונה או שינוי בהרגלי האכילה שלכם עליכם להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם או עם תזונאית מוסמכת, הגוף של כל אחד ואחת מאתנו שונה בנתונים הפיזיים והאנטומיים שלו וכל גוף צריך הדרכה שונה, מלבד כך קיימים אנשים שלהם רקע רפואי או מחלות חבויות ששינוי בהרגלי האכילה עלול לגרום להם לבעיות חמורות.

Comments are closed