הנוסחה להרזיה נכונה

בימים אלו אנו חיים בעולם שכולו מדע מתקדם ובפרט כאשר מדובר על גוף האדם, מדענים ורופאים חוקרים את הגוף כבר מזה מאות שנים ומכל המידע שמצטבר הם מסיקים מסקנות ומגיעים לפרצות דרך שמאפשרות לנו להבין איך דברים קורים וכיצד ניתן לשנותם, בדיוק כך קרה בנושא ההשמנה וההרזיה של גוף האדם, אנו היום יודעים מהי הנוסחה המדויקת שצריך ליישם ביום יום בכדי להוריד במשקל הגוף. חשוב לציין כי העובדה שאנו יודעים מהי הנוסחה לא הופכת את תהליך ההרזיה לקל יותר, צריך המון משמעת עצמית והמון כוח רצון בכדי ליישם את הנוסחה לעובדות, אבל לפחות אנו יודעים מה צריך לעשות….

מהי הנוסחה להורדת משקל?

ובכן החלק הראשון של הנוסחה הוא ה- BMR, חלק זה קובע את כמות הקלוריות היומית שהגוף שלך צורך ביום בכדי להיות מאוזן ( לא להשמין ולא להרזות ), משמע נקודת האיזון של הגוף. את החלק הזה של הנוסחה בודקים על פי הנוסחה להורדת משקלהנתונים הבאים:

משקל הגוף = X גיל= Y גובה = W מין = S

רוצים לדעת את מדד ה-BMR שלכם? כנסו עכשיו למחשבון ה-BMR שלנו וחשבו את המדד שלכם!

עכשיו לאחר שאתם יודעים מהו מדד ה-BMR שלכם ומהי נקודת האיזון של גופכם הגיע הזמן לחשוף בפניכם את הנוסחה האמיתית להרזיה והיא:

G – D = R  (ראו הסבר ופירוט בשורה הבאה )

הסבר: האות G מייצגת למעשה את נקודת האיזון של הגוף לאחר שקיבלתם אותה מחישוב ה- BMR שלכם, האות D מייצגת את ערך הקלוריות היומית המופחתת שלכם (כלומר ערך קלוריות היומי פחות מזה של נקודת האיזון שלכם ) והאות R שמייצגת את ההבדל בין כמות הקלוריות שצרכתם לבין נקודת האיזון, השאיפה שלכם היא בכל יום להגיע לכך שה-R יהיה במינוס של 200-300 קלוריות ( מאד אינדיבידואלי ונתון לשינוי ביחס למשקל האדם ולמרכיבים אחרים כגון בריאות )

דוגמא: בואו נמחיש זאת בדוגמא קטנה מהחיים, לצורך זאת ניקח לדוגמא את אדם, אדם הוא גבר בן 35 השוקל 85 קילו ובגובה של 1.85 מטר, מדד ה-BMR שלו הוא: 2,705.71 עכשיו בכדי להשיל מעט ממשקל גופו הנוסחא שלו תהיה כזו:

הנוסחה להרזיה

הסבר: נקודת האיזון של אדם הייתה 2,705 ולכן אדם צרך באותו יום רק 2,500 קלוריות ובכך הצליח להכניס את הצריכה היומית של הקלוריות שלו למינוס של 205 קלוריות אותן הגוף ייקח ממצבור השומנים שלו, בכדי שאדם ישיל קילו אחד ממשקל גופו הוא יצטרך להמשיך כך למשך 35 ימים ( במידה כמובן והוא בכל יום מצליח לחסוך 205 קלוריות פחות מנקודת האיזון שלו ) מכיוון וקילו אחד ממשקל הגוף הוא כבערך 7,000 קלוריות.

שימו לב כי מדד ה-BMR שלכם (כלומר נקודת האיזון שלכם ) משתנה ככל שמשתנה משקל גופכם ואם הצלחתם להשיל קצת מהמשקל המקורי שלכם עליכם לבצע את הבדיקה שוב כדי להתאפס על נקודת האיזון החדשה שלכם.

נקודת האיזון של אנשים פעילים מאד במשך היום

אם אתם אנשים שבמשך היום פעילים מאד ( מבצעים פעילות גופנית כלשהי, עובדים פיזית וכ"ו… ) אז הרי שנקודת האיזון שלכם תהיה גבוה יותר מזו שמחשבון ה-BMR שלנו מציג.

את החישוב שלכם תוכלו לעשות במחשבון בכתובת זו: http://www.zolo.co.il/calc/C_Diet_BMR_BMI.asp

צריכה קבועה של מזון כל 3-4 שעות

הגוף מתוכנת להתכונן לימי חירום בהם מזון לא זורם באופן רציף, לשם כך הוא משנה את אופן צבירת השומן שלו בהתאם לזרימה של המזון אל הגוף, בימים בהם המזון מגיע בהפסקות גדולות מידי הגוף למעשה עוצר את שריפת השומן הקבועה שלו ונכנס למצב החירום בו נאגרים שומנים רבים יותר בהם הוא מתכנן להשתמש ברגעים שלא יהיה אוכל בכלל.

בכדי להימנע ממצב צבירת שומנים זה יש להכניס לגוף מזון בצורה סדירה ובמנות קטנות כל 3-4 שעות, באופן זה לא רק שתמנעו את צבירת השומנים לעת חירום של הגוף, אלא שאפילו תגדילו את שריפת השומנים בגופכם.

איך יודעים כמה קלוריות צורכים בכל יום?

ובכן היום זה קל מאד לדעת כמה קלוריות אתם צורכים בכל יום, ראשית עליכם לרכוש משקל קטן למטבח ( ניתן להשיג את המשקלים האלו בזול דרך האינטרנט והמחירים נעים בין 30-100 ש"ח ), שנית כל מאכל שאתם רוצים לדעת כמה קלוריות יש בו פשוט הקלידו את השאלה הבאה בגוגל "כמה קלוריות יש ב…." , כאשר מדובר על מוצרים סגורים באריזות בדרך כלל ערך הקלוריות כבר רשום שם, במידה ואתם רוצים לחלק מוצר כלשהו ( נגיד חזה עוף ) ואתם רוצים לדעת כמה קלוריות יש בחלק שאתם עומדים לאכול פשוט העלו אותו על המשקל ואחר כך בצעו חישוב על פי ערך הקלוריות שרשום ל-100 גרם מהמוצר על האריזה או באינטרנט ביחס למשקל של המוצר שאתם עומדים לאכול.

איך ליישם את השיטה במהלך היום?

רבים מהאנשים שמתחילים את שיטת הנוסחה נכשלים מהר מאד ברגע שהשגרה גוברת על הרצון להרזות, השיטה להתמודד וליישם את דיאטת הנוסחה היא פשוטה יחסית והיא כל כולה תכנון נכון של היום.

בואו נגיד שאתם לא יושבים במשרד כל היום אלא מתרוצצים בין יעד אחד ליעד שני, לחוצים בזמנים ולא יודעים בדיוק איפה תהיו בעוד שעה. בלוח זמנים צפוף זה אנו ממליצים בחום לקחת עמכם תיק קטן ( כזה ששומר על טמפרטורת האוכל ) עם קצת ירקות, פירות, ומנת האוכל היומית שלכם, הקפידו לעשות עצירה של 5-6 דקות אחת לשלוש שעות ולהכניס פרי או ירק לפה, בשעת הצהריים שלכם קחו לעצמכם 10-15 דקות ותאכלו בנחת את המנה היומית שלכם, אתם יכולים וחייבים לעצמכם את הזמן המועט הזה.

אם אתם עובדי משרד רגילים ויש באפשרותכם להחזיק אוכל במקרר, לעשות הפסקות קטנות של כמה דקות בכל 3 שעות אז הרי שיהיה לכם הרבה יותר קל לבצע את המשימה ולהתמיד בה.

אנו חוזרים ומדגישים כי צריכה של מידע מהאינטרנט כולל מהאתר הזה היא מסקרנת ולרוב גם נכונה אבל לפני נקיטת כל דיאטה, עצה או פעולה שרשומה על פני דפי האינטרנט ( באתר בי ספורט או בכל אתר אחר ) יש להתייעץ עם רופא מומחה או עם דיאטנית מוסמכת, זאת בכדי להימנע מהשלכות בריאותיות קשות.

Comments are closed