דיאטת גלוטן

דיאטת גלוטן היא הדיאטה הטרנדית של זמנינו, דיאטה זו מצליחה להביא אתכם לתוצאות מהירות יחסית תחת זמן די קצר ובכל זאת מבלי שאתם צרכים להרעיב ולענות את עצמכם, את פרטיה של הדיאטה נביא בפניכם מיד אך נקדים ונזכיר כי כל דיאטה או שינוי תזונה כזה ואחר צריך להיות מגובה באישור רופא המשפחה שלכם או דיאטנית מוסמכת ומקצועית מכיוון כי ישנם לא מעט אנשים שיגיבו לשינוי דרמטי שכזה של תזונה באופן לא טוב ולא רצוי.

כיצד דיאטת הגלוטן מתבצעת?

ובכן דיאטה זו למעשה לא מפחיתה מכם את כמות האוכל שאתם אוכלים ביום ( למרות שאם אתם אוכלים בצורה קיצונית ומוגזמת בכל מקרה תצטרכו להפחית (אלא בסה"כ בוררת עבורכם את המזונות שמכילים בתוכם גלוטן, כלומר כל סוגי הבצקים למיניהם: לחמים, פיתות, ג'חנונים, מלאווחים, פיצות, ביסלי, מאכלים ששמים בהם פירורי לחם, בורקסים ועוד… כמו כן בדיאטה זו חשוב מאד להימנע מכל המתוקים למיניהם!! ( אתם יכולים לאכול פירות במינון סביר )

מאכלים אלו מכילים בתוכם פחמימות שבכל זאת צריכים להמשיך ולהיכנס לגופנו בצורה כזו או אחרת ולכן בזמן הדיאטה יש להתחיל ולצרוך כמות גדולה יותר של קטניות מכל הסוגים שיכניסו לגופנו את הפחמימות הרצויות.

מה מותר לאכול בדיאטת הגלוטן?

ובכן בדיאטה זו בדרך כלל צורכים המון חלבון כגון: דגים, בשר (נקי בלי פיתות ובצקים כמובן! ), גבינות וביצים. מכיוון וחלק מהמאכלים האלו עלולים להגדיל את אחוז הכולסטרול הרע בגוף חשוב לצרוך אותם במינון נכון ומאוזן וגם זאת לאחר התייעצות עם רופא או דיאטנית מקצועית.

כמו כן אכילת ירקות וקטניות ניתנת בצורה חופשית, מרק עדשים, מרק אפונה, מרק שעועית ועוד…

היתרונות של דיאטה זו

ובכן היתרון הגדול ביותר של דיאטת הגלוטן היא שבעצם אתם צריכים להפחית את כמות האוכל שאתם מכניסים לגופכם ( שוב אנו מזכירים כי אלו שאוכלים בצורה קיצונית ומוגזמת יצטרכו בכל מקרה להפחית את כמות המזון שנכנסת לגופם ) אלא רק לשנות אותו למזון איכותי ופחות משמין.

כיצד מצליחים לשמור על תזונה זו לאורך זמן?

ובכן מילת הקסם להצלחה של דיאטה זו היא לא אחרת מאשר תכנון נכון, עליכם לתכנן מראש את היום שלמחרת בכדי שיהיה לכם מזון שכלול בתפריט החדש שלכם ולא תצטרכו להישבר ולגשת למזון הכי נגיש שיש לכם באזור. אם אתם יוצאים לעבודה דאגו בלילה שלפני להכין לעצמכם מנה עיקרית שכוללת מנת בשר או דג ולצידה קינואה או כל סוג של קטניות שאתם אוהבים, חשוב מאד לחשוב גם על בין הארוחות מכיוון והגוף צריך להזין עצמו אחת ל3-4 שעות במשהו קטן בכדי לא להיכנס למצב אגירה בו שריפת השומנים שלו מואטת ולכן קחו לעצמכם בננה, כמה אגוזים, תפוח, גמבה עם קוטג' או כל נשנוש בריא אחר שאתם אוהבים, הקפידו לאכול נשנוש אחד בין ארוחה לארוחה.

חשוב!!! לא מתחילים שום דיאטה או שינוי תזונה ללא התייעצות באיש מקצוע מוסמך כגון רופא או דיאטנית, המידע באתר אינו מהווה ייעוץ רפואי, מקצועי ו/או כל ייעוץ אחר ונועד להרחבת הידע האישי בלבד.

Comments are closed